2016. január 2., szombat

Levendulák a konyhában

Kicsit hivatalosan kezdem a bekezdést: A levendula napjaink legkedveltebb virága. Óriási divatot teremtett magának az a kis egyszerű, lila illatos virág, amit már az őseink is nagyon szerettek használni gyógyító ereje, rovarijesztő hatása miatt.......
Mindegy, hogy mire használjuk, de ha meglátjuk a lila színben pompázó kis virágokat mindjárt elolvadunk! :)
Egyszerűen nem lehet megúnni.
Ezzel Ancsa is így van. Amikor megvette élete első lakását, benne egy királykék bútorlapból gyártott konyhabútorral, nem volt kérdés, hogy halvány lila lesz a fal, a bútor meg szürke és levendulás!!
A lecke fel volt adva! Enyém volt a kivitelezés.
Most is mint mindig, kedvesem segítségére volt szükség. Kénytelen voltam valamivel feldobni a sima bútorlap ajtókat, ahhoz, hogy abból majd kicsit antikolt, kicsit vintage jellegű konyhát varázsoljak.
Nagyon jól össze kellett szedni a gondolataimat, hogy mit vigyek magammal, mivel a kérdéses konyha egy lakótelepi lakás harmadik emeletén található. Szó, ami szó: nem bírom a lépcsőzést. Soha nem voltam egy sportos alkat, de a sok lépcső végképp ki tud készíteni! :)
Kedvenc barkácsboltunkban megvettük a dekor léceket, párom leszabta, felragasztotta, szegezte, mindent, hogy az olyan legyen , mint amilyennek lennie kell.
A jól bevált Annie Sloan chalkpaint mellett döntve, mégpedig a Paris grey és old white keverékéből sikerült megtalálni a megfelelő árnyalatokat.
A munka elkezdődött.
Igy nézett ki eredetileg a konyhabútor. A fotókon látszik a szép halvány lila fal.



Az ajtókra rákerültek a díszítő lécek.



Első réteg festés után, kicsit lehangolóan nézett ki :(

A szélek halvány szűrke színt kaptak, a belső fele meg még világosabb. De az is szűrke.
Tudjátok engem is megbabonázott a Szürke ötven árnyalata. :)  No, ha nem is tudtam itt mindet felhasználni!! :))




Az ajtók felső sarkába stencillel 3d minta került, amit egy apró levendula csokorral dobtam fel. Az utóbbi szalvéta.

aztán barna waxal antikoltam a széleket és a mintát is.


Mivel Ancsa egy nagyobb levendulás motívumot szeretett volna a szemközti ajtóra, ezért úgy gondoltam festek. Amúgy is szerettem volna valami egyedit belevinni az egészbe. Már csak azon izgultam, hogy tetszik-e majd neki??

A konyha-étkező elválasztó pultja piros téglából van rakva. Természetesen az sem úszta meg a festést!




Annyira belemerültem a festésbe, hogy az ablak melletti hosszúkás ajtóra is festette három szál levendulát. Mindkét festett ajtón a virág motívumot kézzel írt illetve festett LAVENDER szöveg kíséri. Így lett teljes a kép.





Visszakerültek ideiglenesen a régi krómozott fogantyúk.

 Sajnos olyan képem nincs, amikor minden a helyén van. De nagyon bízom benne, hogy kapok a házigazdától, ha már bírtokba veszi a Provencet idéző levendulás konyháját.

Jah, és a lényeg, hogy az egészet vízbázisú lakkal zártam le, hogy jobban bírja a strapát! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése